first day ~

Pada suatu hari , Nadia sedang duduk bersantai di anjung rumahnya , terdengar bunyi deruman motor posmen yang vogue , itu , aha . Nadia ke peti surat dan mengambil surat yang di hantar oleh posmen tadi . biasenye , surat-surat yang di hantar ke rumahnye atas nme papa , mama atau kakaknye , tetapi ary nie ats nme die pula , die jdy berdebar . Apabila die buka surat trsbut , YA ! Die tlh mndpt twran ke asrama penuh bgy sesi tgktan empat , die sngguh ta prcye , die happy yg amat huh ! die brlari msuk ke rumah dan telefon papa , mama dan kakaknya , untuk kongsi berite gmbire nie , pada ahad minggu nie die akan ke sekolah barunye :) , 

Nadia : mama , adik dpt twran ke asrama penuh ! 
Mama : yekew ? Ya Allah , Alhamdulilah dik , dpt kt mne ? 
Nadia : SBP Hulu Sungai Sana , ma .
Mama : bile na kene dftar ?
Nadia : ahad mnggu nie ma .
Mama : da ckp ngn papa ?

 Nadia : td adik kol papa , tp ta dpt meeting kot .

Mama : kakak ? 
Nadia : ta angkat jgk , dowg tuh mcm boikot adik jea , haha . 
Mama : lah na boikot knpe ? haha , apelah adik nie , nnt lunch mama ckp ngn papa. 
Nadia : okey mama , k lah mama adik nak smbung brngan nie . 
Mama : ish ank dare ta elok brngn , k lah mama na smbung keje jgk nie . oke bye , assalamualaikum .
Nadia : bye ! waalaikumsalam .


tibalah ary pndftaran , Nadia dan keluarge sibuk mnguruskn pndftaran . setelah selesai , tibalah untuk Nadia berpisah dgn papa dan mama nye . Nadia sedih , inilah kali pertme die berpisah dgn kluargenye . 

Nadia masuk smule ke dorm nye , duduk sendirian di katil nye , beberpe ahli dorm mndktinye .

Lisa : hai , student baru kn ? 
Nadia : ha sy student bru , sy Nadia . 
Lisa : saya Lisa , nie pulak Erin .
Erin : hai sy Erin , awk dri skola mne ? 
Nadia : SMK Seberang Petai Hijau 
Lisa : unik nme skola awk , hahahahhaha , opsss , sory :)
Erin : a'ah , lwk lahh nme skola awk ! hahahha 
Nadia : hahahhaha , tau tak pe sy pon na trgelak denga nme skola tuh mse mule2 msuk situ dulu , tp skola tuh best tau . 
Lisa : yeke ? urmmm ( smbil buat gye comel)
Erin : eh Nadia , awk da tau msuk kelas ape ? 
Nadia : 4 Alfa . 
Erin : samelah kite , heee 
Lisa : bole lebarkn empayar kite , ahahaha
Nadia : hahahahahahahaha 


hari pertame skola , 


Cikgu Ain : okey murid semue , ary nie kite ade student baru , hope u all bole beri tnjuk ajar lah kat student kite nie , okey , sile knlkn diri awak . 
Nadia : urm... (gugup) . Nama sy Nadia Syarwanis binti Zainal Hakim . harap dpt beri tnjuk ajar , :) 
Cikgu Ain : okey bole duduk di tmpt kosong sane , sebla Lisa , ha kalau na tanye ape2 pasal Nadia bole jmpe personally lah , boys jgn lbey2 okey ? oke sy na ke pejabat . buat keje masing2. 

cikgu berlalu keluar , kelas mule bising ,

Lisa : ha nie first day awak kt sini kn , nnt sy bwk "ronder" skola oke ? hihihi 
Nadia : tade hal lahh , ngeeeee~
Erin : weyh , Lisa . tmn aku gy tndas jum ? 
Nadia : aku cm ne ? ta kn na tnggal sorg2 kt sini ? ops ! saye~ heee
Lisa : isokay lah Nad , oke jgk sntai cm nie , formal sgt pon ta bole kn ? hahahha
Erin : betul tuh Nad , sdap gk Nad . hahhah
Nadia : ta kisa lh ape pon , so aku kne tnggal sorg lah nie ? 
Lisa : ta pon , aku stay , kau Nad follow Erin , dpt tgk2 skola skali . oke ta ?
Nadia : oke jgk :) 
Erin : ha oke la tuh , jum lah ta thn nie .... (pruttttttt~~~)
Lisa : woi agak2 ah , busuk lahh ! da lah pgy sane , erh !
Erin : hehehhe , jum nad ! ( Zuuuuuuppp ~ lari )
Nadia : Erin tnggu ! (kne tnggal) , " erm , cm ne nie ? aku da blur da nie , mne toilet nye ? alamak na tanye malu , hurmmmmm"


tnpe sedar Nadia trlnggr seseorg , PAP !!

Nadia : HAAAA ! ops ! 
Aiman : ERHHH ! 
Nadia : sorry , sy ta sngje .
Aiman : "wow ! cun nye , ta pena nmpk pon ?" isokay , lain kali aty2 , student bru kew ? 
Nadia : ha sy student baru . awk okey kn nie ? tade injuried kt mne2 kn ? 
Aiman : ah ! bahu sy sakit , tgn kanan sy ta dpt na gerak , awak kene brtggungjwb .
Nadia : eh ?  ta kn lah smpai mcm tuh , meh sini sy try ( smbil pusingkn tgn lelaki yg die ta knli ) 
Aiman : auwww ! sakit ! sakit ! sakit ! 

Nadia pndg muke Aiman pelik jea . 
Nadia : " ish , ta kn lah bwu langgr sikit da ta ley gerak , menipu ah die nie , tapi mcm nmpk real , urmmmm "
Aiman : so how ? mcm da termenung jea , da fikir da ? 
Nadia : errrrr....
Erin : NAD !!!! 
Nadia : ha aku kt sini , errrr...
Erin : eh , abg Aiman pon ade kt sini ? assalamualaikum abg Aiman , sy ngn Nad balik kelas dulu yer , k bye . (zuuuuuuppppp~~~) lari.
Aiman : eh nnti ! haish ... " Nad ?? urmmm " ( smbil tersenyum )

Aiman pon masuk ke kelas , 

Erin : eh kau wat pe ngn abg Aiman td ? 
Nadia : kau lah nie , main tnggal aku jea , aku da cuak td , tuh yg smpai trlnggar die tuh , pastukn weyh . die ckp bahu dy injuried tgn die ta ley gerak , tp btul ke ? 
Erin : kau serius kew ? kau tau ta die tuh spe ? dy tuh senior pling hot kt skola nie , fmily dy pon berpengaruh , dy ade geng , sume hot2 . kau jgn cri psl ngn dowg kang kau kne bom satu skola , 
Nadia : abis tuh cm ne nie ? jgn wat aku takot weyh , aduhh , die suruh aku brtnggungjwb .
Erin : kau brtnggungjwb jea lar . 
Nadia : cup ! kau kate die hot kn ? msti ade awek , anty aku suruh lahh makwe dy smpaikn maaf aku , msty dy oke punye , sbb awek yg ckp.. haha
Erin : mimpi jea lah , dy mne ade awek. rmai try die , sume kne reject .
Nadia : yeke ? agk kejam jgk , nie brtmbh takut nie , aku takut kne mcm Jan Di kne ngn Jun Pyo dlm citer boys over flower . 
Erin : kau nie kuat dramanye , da lah tuh Lisa da tnggu .
Lisa : knpe lmbt ? 
Erin : Nad sesat , 
Lisa : kau tnggal dy kew Erin ?
Erin : aku ta thn td heeee~ 
Lisa : aish , pape jea lahh .. 

waktu rehat ,

Lisa : da rehat da , jum gy kntin ? 
Nadia : errrrr~ , tape lahh . 
Lisa : knpe ? jum lahh , Erin , jum..
Erin : dy cuak td dy terlnggar abg Aiman .
Lisa : yeke ? pastu ? dy oke ta ?
Erin : Nad ckp , bahu sakit tgn ta ley gerak tp aku smpat aku tarik dy lari
Nadia : dy suruh aku brtnggungjwb .
Lisa : nie kau lah Erin , ksian kt Nad bwu first day da kne cm nie , 
Erin : Nad , sory eh ? aku btul2 ta thn td , sory sgt.
Nadia : isokay lahh aku fhm , hope ta de pape lahh 
Lisa : hrp2 cm tuh lahh , na gy kntin ta nie ? 
Nadia : lau geng dy tade aku gy ..
Lisa : eh Erin , kau salu gy kntin kn ? geng abg Aiman lepak kantin ke salu ? 
Erin : urmmm , asenye ta .. 
Nadia : lau cemitu jum lah 


tiba di kantin , 

Nadia : kt sini upenye kntin korg , besa jgk ... 
Lisa : kt sini mcm2 ade , sbb kt kntin jea lah kteorg dpt sumber mknn slain dewan makan . 
Erin : btul tuh 
Lisa : Erin lah plnggan tetap dowg , lapar ta sudah .
Erin : hihihihi
Nadia : tp bdn kau ta pulak naik ..hahaha
Erin : bake bapk aku .
Lisa : ape2 jea lahh Erin . 
Nadia : hahahha


tiba2 geng Aiman dtg ke kntin , trus mluru ke arah mereke , tp Nadia ta perasan sbb die mmblakangkn Aiman , Aiman berdiri blkang Nadia , Nadia jdy pelik , Lisa dan Erin senyap kaku dan semua org kt kntin pndg die , smkin hairan ??

Lisa : Nad , tuh ~
Nadia : hah ? 
Erin : be.....la....kang.....kau !
Nadia : ade ape ? (toleh) ops ! ( PAP !! skali lagy ) 
Aiman : hahahaha , emg keje awak lnggr org eh ? 
Nadia : a'ah , keje part time , knpe ? ade mslh ngn awk ? ( lagak berani )
Aiman : ouh , gji sbulan bpe ? 
Nadia : agk lumyan , knpe na try ?
Aiman : bole jgk , ( smkin dkt ngn nadia ) 
Nadia : " apehal mamat nie ? " yeahh !!! ( tolak )
Aiman : aduh !!

Nadia lari slmtkn diri , gile punye mamat ,monolog Nadia .

Lisa : Nad tnggu !!! 

Nadia lari tnpe peduli .. Nadia brjln seorg diri tnpe hale tuju ..

Nadia : " ape patut aku buat nie , tlg lahh , aku ta sngje " 

tibe2 , Aiman muncul dpn die . 

Aiman : Hai ?
Nadia : errrrr , hai Aiman : knp nmpk takut nie ? jgn risau sy bkn cannibels yg mkn org tuh , hehehe
Nadia : haaa ... abg Aiman , sy minx maaf sbb da due kali sy lnggar abg Aiman , sy betul2 ta sngje , tlg jgn ape2 kn sy , sy betul2 ta sngje . sy minx maaf sgt3 ...
Aiman : hahahhaha , rileks lahh tade pape pon lahh , eh kejap , ape mksd awk " tlg jgn ape2 kn sy " ? , awk ingat sy na buat ape ? mara awk ? pukul awk ? tlg lahh sy bkn dayus ... 

Nadia hembus nfas lege , huh~ 

Nadia : abis tuh knpe muncul tibe2 kt kntin td ?
Aiman : lahh da memang sy na ke kntin , tup2 awk hlg jln sy .. 
Nadia : kan byk lagy jln bole gune , 
Aiman : hak sy lah na gune jln mne , are you have any  problem with that miss Nadia ? 
Nadia : how you got my name ? 
Aiman : ta susa utk sy dpt nme awk , miss Nadia ?
Nadia : stop calling me miss Nadia , please ?
Aiman : why ? are you have any problem with that miss Nadia ? 
Nadia : so sweet Mr. Aiman , so you can  keep calling me like that , then  i will feel sweet every time you call me . okey ? (geram)
Aiman : good :)  
Nadia : okey , i have to go , bye . 
Aiman : bye2 miss Nadia ! 
Nadia : erhhhhhhh  !!!!!! 
Aiman : hahahhahahahah

Nadia balik ke kelas , 

Lisa : eh kau gy mne ? knp lmbt msuk kelas ?
Nadia : trserempk ngn annoyerr tuh ,
Erin : sape ?
Nadia : "ABANG" Aiman "HOT" korg tuh lahh , hot lahh sgt mnympah aku .
Lisa : eh jgn memain , kau ta knl dy spe , 
Erin : betul tuh Nad ? 
Nadia : lahh , die yg cri psl dulu , aku beriye minx maaf , sakit aty aku tau ta ? 
Lisa : sabar jea lahh 
Erin : ape bole buat Nad , tp kan Lisa , Nad kire antre org yg untung lahh sbb dpt borak ngn die , auwwww~~ untungnye kau Nad ! 
Nadia : lahh knpe pulak ? ckp jea lahh ape yg susa . 
Lisa : sng kau ckp ? die tuh senyum pon susa tau ta ? ape lagy na ckp ngn org yg dy ta rpt mcm kite2 nie , tlglahh ...
Erin : ha Nad td spe start tegur dulu ? 
Nadia : die lahh , giler aku na tegur dy dulu , aku kan konon nye bwu wat sala ngn dy , ta kn lah na tegur dy dulu .. 
Lisa : amazing Nad !! kalau org tau nie gerenti org jeles ngn kau ,
Nadia : tade mkne nye lahh , hahah 
Erin : betul lah Nad , abg Aiman ta pena tegur org even ade hal mustahak skali pon , kcuali geng dy . 
Nadia : da lahh , serabut lahh citer psl dy , jum stdy .. 


di dorm ; sdg rehat2 tngkn otax yg serabut , seorg senior mndekati Nadia 

Kak Amani : Nadia eh ?
Nadia : ye sy , ade ape ye kak ?
Kak Amani : i just na ckp jgn gnggu Aiman .
Nadia : Aiman ? akak sy ta pena gnggu dy pon .
Kak Amani : u ingat i bute ke ? u borak ngn Aiman td .
Nadia : ouh , dy boyfie kakak ke ? 
Kak Amani : yg u na tau wat pe ? yg pnting u jgn sesekali ckp ngn Aiman . 

senior berlalu pergi .... Lisa dtg

Lisa : ape Kak Amani ckp ngn kau ? tegang smcm jea muke dy ? 
Nadia : tegang ? bwu lpz gune botox kot , hahahah Lisa : Nad , i'm serious okey .
Nadia : okey2 , hahaha , dy suruh aku jgn gnggu n jgn sesekali ckp ngn annoyerr tuh , dy pk aku eran ngn annoyerr tuh kot .. hahahhaha
Lisa : hahahah , ape lahh kau ... 
Nadia : Erin mne ?
Lisa : kantin lahh ape lagi , 
Nadia : hahahha , Erin , Erin , lawak lah dy tuhh , hahah 
Lisa : ptg nie stdy kat library nak ? 
Nadia : ta kisa ...
Lisa : okey set ! hihihihi 
Nadia : ta payah na wat style comel kt sini pulak , da lah aku na tido , nnt kejut kn aku lau na pgy..
Lisa : okey 


Di perpustakaan , sedang Lisa dan Erin mncri buku di rak , Nadia sendirian di meja , tibe2 Aiman duduk di depan Nadia .

Nadia : ape awk wat kt sini ?
Aiman : hak sy lah na dtg sini , ade mslh ngn awk ke ?
Nadia : hak sy jgk utk brtnye , skang nie awk duduk dpn sy , nnt ckgu n mereke2 ckp ape pulak .
Aiman : biarlahh "mereke2" na ckp ape , na stdy kan ?
Nadia : sy ta na stdy ngn awk ! fhm ?
Aiman : ta phm dan tak nak fhm .
Nadia : fine ! 

Nadia pndah tmpt lain , Aiman ikut , ARGGHHHH !!!!! serabut lahh mamat nie , kang aku tibai sat gi kang , urghhhhh . monolog Nadia . 


Lisa : Nad ? knpe kau kt situ ? abg Aiman ?
Nadia : sy na ke tmpt Lisa kejap ..Aiman : make sure awk dtg sini balik . 
Nadia : "kisah pulak " (senyum~~~)

Lisa : kau wat ape kt sne Nad ?
Nadia : nasib baik kau cpt Lisa , lau ta , ta tau lah aku ,
Lisa : knp nie ?
Nadia : kau tau td time korg nga cri buku tibe2 die dtg duduk dpn aku , aku pndah die ikut , org lain pndg , so tuh yg aku stay situ jea , nie pon dy suruh gy sne balik , peduli ape aku ... jum lah stdy tmpt lain...
Lisa : jap tnggu Erin ..


Aiman wat isyarat suruh dtg tmpt dy ... Nadia wat dun know jea... lpz Erin siap , Nadia and the gang pon kluar dri library ... 

Aiman ; " hahaha , klaka lahh die nie , tape esok ade lagy "

Nadia smakin ta phm , betul ke Aiman or annoyerr tersohor tuh susa na senyum ? ta pena brgaul dgn budak2 yg ta rpt even HAL MUSTAHAK !!! huh ! pdhal Aiman sering muncul di depan nye tnpe di jngke , wlaupon bwu se ary die di skola itu , Nadia ta dpt na bygkn kalau esok ? luse ? seminggu ? setahun ? TIDAKKKK !!!!!!! oke mgkin kbtulan jea , tape bwu se ary jgn perasan keyh Nadia , stay cool , as he told me , hak die na ke mne pon but disturbing me . oke kau ta bole mengalah Nadia , NADIA SYARWANIS you can do it ! Nadia mnenangkan dirinye ..


di dorm aspure , dorm Aiman , Aiman sedang baring di katil nye smbil trmenung ...

Aiman : " knpe aku ta pena ase mcm nie sblum nie ? perasaan yg ...urgh~ aku sndiri pon ta pasti . knpe tiap kali aku tgk die , aku mcm tenang smcm , urgh~    "  hurmmmmm~~~
Nik : hoi ! trmenung pnjg nmpk ? ta pena aku nmpk kau cm nie ? asal ? ade problem besa ke bro ? hahaha 
Aiman : eh kau salam pon tak de main terjah jea . adoi .. 
Nik : hahahahha , sory lahh , ala kau pesal tetibe jdy sensetif plak nie ? kau falling in love eh ? 
Aiman : eh mne ade , suke2 kau jea .. 
Nik : kau jgn na kerek lahh , aku knl kau bkn se ary bkn sbulan or sthun , kite brkwn dri tadika lagy ... i know you better ... 
Aiman : cehhh , bjet lahh kau btw aku terharu jgk lahhh , sikit jea .... hahahah
Nik : ceh , btul ta aku ckp td ?
Aiman : eh mike mne ? 
Nik : kau ta payah na tukar topik skang nie , habaq lahh cpt , mike ngn Adam gy kntin , tah dorg lapa tetibe. , ha cpt aku da jwb soalan kau , jwb soalan aku plak...
Aiman : eh ap pakse2 nie , aku bole dakwe kau sbb pkse aku , i will call my lawyer .
Nik : eleh , kerek ta kisa lahh , aku bole fight lahh , my lawyer pon akn defend i okeyh , haha
Aiman : hahahhahah
Nik : cptlahh 
Aiman : tahlah weyh , aku pon blum pasti lagy ngn perasaan aku , tp yg pasti aku ta pena ase se best nie , tenang smcm ... hahaha
Nik : WOW !! awesome ! spe kah gadis yg da cair kn iceberg kt aty kau ? walah ! selalunye , sjuk beku jea , dpt surat cinta koyak trus , bce sikit pon tade . aku btul2 tabik lahhh ..
Aiman : budak baru msuk , satu kelas ngn johan , 4 Alfa . 
Nik : johan ? johan mne ?
Aiman : tah .. kbetulan aku trdengar die crite psl budak baru tuh , 
Nik : then kau tnye die ?
Aiman : ye lahh , knp ?
NIK : "knp" kau tnye ? sblum nie aku ta pena nmpk kau ckp ngn org lain slain aku , mike n adam . tetibe sbb budak tuh kau da start tegur org ? wow ! betul2 amazing ! 
Aiman : ape salanye brgaul , sosial sikit , kite hidup bermsyrakat, kan ?
Nik : kalau org lain ckp mcm tuh aku pecye lahh , nie kau ? hahahahh , apeape pon bguslahh , aku suke prubahan nie , hahah
Aiman : hahaha , ape2 jea lahh , teruk sgt ke aku dulu ? 
Nik : ta lah sgt but sikitlahh .
Aiman : cehh .. hahahahha
Nik : hahaha


pada keesokan harinye dan ary sterusnye ;

untuk ke kelas , Nadia perlu melalui kelas Aiman then bwu kelas die ... 
dlm prjlnn ke kelas tibe2 muncul Aiman dan hmpir trlnggr , sikit lagy .. Aiman trsenyum nakal , Nadia balas dgn pndgn yg pling tajam se tajam tajam nye , yeah pdn muke dy , urggghhhh~ knp msty kne lalu dpn kelas dy ? mnympah ! detik Nadia .


ary demi ary , genap sbulan Nadia brade di skola itu , dan dlm sbulan itulah Aiman tdak pena jemu untuk muncul dpn Nadia scre tibe2 ... tdak di duge dan d jngke di mne dan bile ... Nadia sudah mule dpt mnyesuaikn diri dgn prbuatan Aiman . Aiman yg sejuk beku dulu sudah mnjdy Aiman yg periang dan sudah mule brgaul dgn pelajar2 lain , mgkin pelik tp benar .. itulah yg berlaku pada hidup Aiman Asyraf .





ketike prjlnn ke kantin , Aiman mnhan Nadia .

Aiman : hai guys bole tnggalkn sy dgn Nadia kejap ?
Lisa : errrr ... oke abg Aiman ,  Nad kiteorg pgy dulu . jmpe kat kntin nnt...
Nadia : eh tnggu lahh !

Lisa dan Erin berlalu pergi ,

Erin : eh Lisa , betul ke td abg Aiman ? dy tegur kite lahh , haaaaaa ! mimpi indah lahh mlm nie aku .
Lisa : hahahaha , wlau skjap pon , kire best lahh kan ? hahahah , best ah Nad , dpt ckp lame2...
Erin : tp kan Lisa abg Aiman skarang da brgaul ngn org lahh 
Lisa : a'ah kan , betul jgk .. sume nye sbb ...Nadia ! (serentak) hahah
Erin : Nadia ! (serentak) hahah


Aiman : miss Nadia , mnggu nie awk outing ta ?
Nadia : knp ? ta tau lagy lahh 
Aiman : sy na ajak awak pgy mall kat pekan tuh , 
Nadia : awak na blnje sy kew ? hahaha
Aiman : lbey kurang mcm tuh lahh .
Nadia : blnje Lisa n Erin skali , bole ?
Aiman : bole , tp awk na ajak dowg skali kew ?
Nadia : yelahh , ta kn sy na kluar sorg kot ? sy belum mhir lahh tmpt kt sini , hah ! awk na ajak sy date ke apa ? smpai ta na bgy Lisa n Erin ikut ? ( Nadia mengacah Aiman)
Aiman : ehhh , mne ade , ha bwk lahh dorg skali ...
Nadia : ha baru lah happenning ! 
Aiman : kalau rmai2 , sronok ke ?
Nadia : sronoklahh , awk ta pena kluar ngn kwn ke ?
Aiman : pena tp dgn Nik , Adam n Mike jea lahh ..
Nadia : sronok ta ?
Aiman : sronoklahh ...
Nadia : kalau tmbh org lagy sronok , tau ta ... k lah dorg da tnggu tuh , sy pgy dulu lah yerrr ~

Nadia berlalu pgy...

Nadia : eh da beli ke ?
Lisa : dah , kau na beli ta ? Erin pon da kenyang , lme jgkkau borak ngn abg Aiman .
Erin : a'ah ! korg cter ape ?
Nadia : mne ade cter ape2 . dy just ajak kluar ahad nie , na blnje kate nye ... korg skali tau..
Erin : yeke ? wow ! best nye ! hahahah . can't wait ! 



pada hari ahad ; Aiman and the geng smpai dulu , kmudian Nadia n the geng tibe slps beberape minit .. 


Nadia : lme tnggu ? 
Aiman : agk lme jgk lahh , nape lmbt ? jnji pkul bpe ?
Nadia : sory lahh ta dpt bas td ...
Aiman : hurmmmm~ 
Nik : da lahh , citer da na start da nie ? 
Lisa : citer ?
Mikhail : cerite minyak dagu . knpe ?
Nadia : citer antu kan ? ta na lahhh .... 
Aiman : knp ta na plak ? da byr nie .
Nadia : knp ta bncg dulu sblum beli tiket ?
Aiman : awk lmbt ..

Nadia diam menyepi , pdhal dlm aty hnye Allah jea yg tahu perasaan takutnye , Nadia ta suke tgk crite antu , krne die akn sukar tido pd mlm nye ~ bgy mnghrgai tiket yg suda brbyr , die branikan jue...

semase filem d tyg kan Nadia pejam mate , Aiman perasan akan hal itu ..

Aiman : knp awk tutup mte ?

Nadia menoleh ke arah Aiman ..

Nadia : sjew hobi .. ta bole eh ?
Aiman : hobi ke takut ? 
Nadia : mne ade takut , sy mngtuk lahh ..
Aiman : org tido memang pejam mte tp kple dy akan sandar kt krusi , tp awk ? pejam mte tp kple tegak siap berkerut2 lagi , mimpi ngeri kew ? 
Nadia : suke aty saye lahh ... 
Aiman : mengaku jea lahh .. 
Nadia : da lah sy na tido ..

kali ini die betul2 tido , tnpe sedar kple Nadia suda landing cntik ats bahu Aiman , stelah filem abis d tygkan ... Lisa dan Erin terkejut melihat Nadia dan segere mengejutkn nye .. Nadia terkejut sgt2 keadaan itu berlaku , Nadia beristighfar pnjg ...

Lisa : Nad , biar betul kau ?
Nadia : serius weyh , aku ta seda lgsung , kau pon bkn na kejut aku , 
Lisa : aku bwu pasan bile lmpu da bukak ..
Erin : a'ah , betul tuh ..
Nadia : urgh ! die pon satu bkn na kejut , buat malu jea ... cm ne nie ? aduh..

Lisa dan Erin hnye mengangkat bahu ...

stelah kluar panggung ;

Nadia : knpe ta kejut sy tadi ?
Aiman : ta smpai aty na kejut , awk tido lene sgt ... sory ?
Nadia : at least tolak lah kple sy ...
Aiman : hahahaha , ta smpai aty lah awk ..
Nadia : urgh ! asyik ta smpai aty jea , kang tgn sy pon smpai kat muke awk  tuh , btw tenx , da lpz nie jgn ajak sy tgk cter antu lagi ..
Aiman : hahahahah , oke miss Nadia , urmmm....love story bole ?
Nadia : amboi ? hahah , bole as long bkn citer antu... 
Aiman : urm , bufday awak bile ?
Nadia : cri sndri ...
Aiman : amboi ? private mengalahkn bufday perdane mnteri jea , haha
Nadia : usehe tngge kejayaan , hahah 
Adam : hello pakcik makcik , sronok borak nmpk , jumlahh mkn , da lapa da nie ...
Aiman : ah kau lapa ta suda ..
Lisa : eh same lah ngn Erin nie .. ta pena kenyang .
Mikhail : serius ? kawinkan aje .. haha 
Erin : hello ckp baik sikit okeyh ? 
Adam : tah suke aty kiteorg lahh , kan Erin kan ?
Erin : betul tuh , dorg sume jeles tgk kite tuh , tape aku phm ... 
Nadia : hahahha pape jea lah Erin ... Adam .. urm Aiman , tnggu kejap .
Aiman : knp ? 
Nadia : nie sy byr balik tiket wayang td .
Aiman : knp byr balik ? sy memang na blnje lahh . tape simpan jea duit tuh ... 
Nadia : sy ta na ase trhutang budi . 
Aiman : ape lah awak nie smpan jea duit tuh , okey ? da jum ...

dlm sedang mereke brjln Nadia masuk ke sala satu butik , die belikan Aiman t shirt yg betul2 sme hrgenye dgn tiket wayang tadi .... 

Nadia : nah , sbgai balas budi ..
Aiman : budi ? budi ape ?
Nadia : tiket wayang tadi .
Aiman : kan sy da ckp tadi ta payah ...
Nadia : anggap itu hadiah dri saye ..
Aiman : hahaha , oke trime kasih sgt2 ..
Nadia : nnt duit mkn biar sy byr... amaran tegas ! 
Aiman : okey , miss Nadia ! hahaha , byr sy skali ...
Nadia : duit sndiri lahh .. hahaha 
Aiman : kedekutnye ! haha
Nadia : memang sy kedekut , tp tade lah bakhil ... hahah


ary demi ary Nadia smkin selese dgn Aiman , ase mnympahnye kini da tade lagi , sikap annoying Aiman kini mnjdy sweet bgy Nadia . Nadia mule suke kan Aiman tp d pendam kn sjew , kerane  Aiman tdak pernah mngtekan ape2 pasaan atau luahan kpdnye ... tetapi Nadia mule percye kan Aiman ... hmpir 4 bulan die berade di skola itu , skang bulann jun . bulan Nadia lahir , 17 jun ... 
ya ! esok 17 jun .... sedar tak sedar esok adelah hari lahirnye ! 


pada keesokan harinye , Aiman tdak muncul seprti biase .. Nadia mnunggu Aiman muncul dpn die pd ary lahirnye , kalau bole lebih drpd selalu .. tetapi .... Aiman langsung ta muncul hinggalah malam , waktu supper ... Nadia masih mncri2 kelibat Aiman .. Aiman masih tiada , hurmmmmm~~~ tibe2 lampu dewan mkn mati , dewan makan mnjdy gelap gelite ...  penghuni di dlm dewn makan tertanye2 ... tibe2 terdengar petikan gitar ... dgn lagu Happy Birthday nyanyian AIMAN !!! dewan makan hanye di terangi lilin pada kek . ya ! Aiman akhirnye muncul juge walaupon di saat akhir tarikh lahirnye ... kini Aiman berade di depan nye , Nadia meniup lilin dan dewan makan mnjdy gelap semule dan tepukan pelajar2 kedengaran , tidak lame selepas itu lampu di hidupkan... perasaan Nadia kini marah berbaur terharu .. marah krne Aiman ta mncul di depan nye pd hari ini , terharu krne Aiman mnymbut hari lahirnye..

pada keesokan harinye ; Aiman muncul seprti biase ;

Nadia : mne dpt bufday sy ?
Aiman : miss Nadia , kalau bufday prdne mnteri pon sy bole tau , ape lagi bufday awak ... 
Nadia : amboi belagaknye ayat ... btw tahniah n tenx ... k lah sy msuk klz dulu , bye ~

setelah tamat wktu persekolahan , sedang landing2 di dorm Kak Amani dtg ;

Kak Amani : i told you to stay away from AIMAN !!! 
Nadia : saya minx maaf sgt2 akak , tp sy tade sbb untuk jauhkn diri drpd AimanKak Amani : tak de sbb u kate ? u seda ta diri u tuh sape ? u dgn die bgai enggang dgn pipit dan die enggang n u pipit , come on lahh pliz wake up !
Nadia : da lah kak sy ta na kite gaduh sbb lelaki .
Kak Amani : oke kalau u ta na kite gaduh , baik u jauhkn diri u drpd Aiman .. 
Nadia : knp Kak Amani beriye suruh sy jauhkn diri dari Aiman ?
Kak Amani : sbb kau ! aku usha dy , dy reject ! 
Nadia : lah tuh jea ke ? tape nnt sy suruh dy trime akak , oke ?
Kak Amani : suke ati u , yg pnting i tak pkse u... 


form 3 dan form 5 smkin sibuk dgn extra kelas n exam krne trial dan pmr/spm juge smkin hmpir , Aiman juge tidak terkecuali , dlm kesibukan nye itu Aiman msih tetap akan muncul dpn Nadia wlaupon tdak dpt borak sprti dulu . bgy Nadia , die tdak kisah krne Die fhm , kes Kak Amani di biarkan saje , Nadia mls na fikir hal remeh temeh seperti itu ... 

Nadia : urgh final exam ! huh~ >o<"

pmr n final exam sudah lama berakhir , kini tibalah spm yg lagi beberapa mnggu lagi ,at the same time pada mlm sbtu nie ade dinner akhir tahun ... mnjdy event wajib setiap tahun.. 

tibalah waktu yg di nnt2 kn pelajar SBP Hulu Sungai Sana iaitu dinner akhir tahun , pelbagai ragam dan gaye yg d pakai oleh pelajar2 .. tdak terkecuali juge Nadia , Nadia memakai dress labuh berwrne biru kain sekolah menengah (terqoius >amende tah nmenye< ) dgn belt dan shawl kelabu , mnmpakkan lagy seri keayuan wajahnye ~ baju tersebut di beli oleh kakak nye , kerne die sndri tade mse na beli krne hidupnye sntiase di asrama dan jarg dpt balik .. 
tnpe diduge ! Aiman turut memakai warne bju yg sme ! kemeje biru kain skola , sluar , blazer dan tie brwrne kelabu , mnmpkkan lagi kekacakkan nye lagi , Aiman dan Nadia tdak pena brjnji utk memakai wrne yg sme , da jodoh lah kate kan , yg pasti , mereke mnjdy tarikan pd mlm dinner itu ... dan sgt menonjol... Aiman memberi senyuman paling manis kpd Nadia ... Nadia juge turut mmblas senyuman itu , dy tdak mnyangke bju mereke akn same..

Erin : wow Nad ! bju kau ngn abg Aiman sme lahh ! korg emg da jnji eh ? 
Lisa : a'ah lahh Nad ,korg da jnji eh ? ensem die mlm nie ? hohoho
Nadia : mne ade aku jnji ngn die ... nie kakak aku yg beli kau pon tau kan ? 
Erin : a'ah lahh Lisa , apelahh kau...
Lisa : aku plak kene ? ape2 jea lah Erin... 
Erin : eh , dri td aku tgk Kak Amani pndg kau lain mcm jea Nad ? die ngn geng die lahh 
Lisa : aku pon perasan jgk ... 
Nadia : biar lahh , maybe kite nie cntik sgt kot , na pndg cm tuh ! hahahaha


tibalah mase persembahan , tnpe di duge Aiman mmbuat persembahan solo dgn hanye iringan gitar ... dgn due buah lagu iaitu bintang hatiku dan cinta matiku , entah kenape Nadia merase seolah lagu tersebut di tuju ke die kerane Aiman sesekali akn senyum ke arah nye ketike menyanyi .. ADAKAH AIMAN SEDANG MELUAHKAN PERASAAN NYE ????? hati Nadia girang memikirknnye... Nadia jdy trsenyum sndiri tetibe terdengay satu suare sumbang..

Kak Amani : jgn na perasan sgt lahh kn ? hahaha

Amani dan geng nye gelakkan .. Nadia mnjdy sayu tibe2 , adakah mmg ini hnye perasaan die yg perasan ? hurmmm~~~ Nadia berjln keluar dewan , tibe2 Aiman muncul ..


Aiman : knp nie ?
Nadia : takde pape lahh , haaaa ... sdap suare awk td .. bole jdy penyanyi tersohor tanah air nie , haha
Aiman : ye lahh tuh , org beriye nyanyi utk die , bole plak die kluar mcm tuh jea , ..
Nadia : so perasaan sy ta sala lah nie ? hahaha , wow ! trime ksih awk !! 
Aiman : samesame , ta sala kalau na pecye kan aty kite , kadang2 kate aty yg akn bantu kite tau ...
Nadia : hahah , betul tuh mister Aiman ... haha
Aiman : mstilahh miss Nadia ... hahaha 

senyap seketika ...

Aiman : Nadia ? 
Nadia : yup ? ohoh ! mne miss nye ?
Aiman : hahaha , tdi tercicir , urmmmm..... terime kasih :)
Nadia : for what ? 
Aiman : everything ..
Nadia : haha , oke most welcome , tp utk ape ?
Aiman : adelahh , da lahh jum masukk , sejuk kat luar nie , 
Nadia : die pkai blazer , die sejuk dulu .. apelahh . haha
Aiman : haha , suke aty lahh ...urmmmm~~~  miss Nadia , u look so beautiful tonight ..
Nadia : hehehe , da tau da lame jgk lahh , haha , btw tenx .. u tooo ..
Aiman : eleh , haha .. perasan ! same pulak tuh ngn sy , stalk sy eh ? 
Nadia : wohoooo ! sorry sikit , awk yg stalk sy kan ? eleh ngaku jea lah , sy jnji ta ckp ngn cpe2 ... haha
Aiman : tak de maknenye , itu jodoh nme nye , kite tak dpt na tolak takdir.. 
Nadia : uurmmmm~ ( senyum nakal ) , gudluck spm ..
Aiman : tenx :) ...... awk ?
Nadia : aha ? ape kene ngn awk nie ? 
Aiman : hahahaha , tnggu sy yer ?
Nadia : awk na pgy mne ?
Aiman : hahah , tade mane2 , what i mean is tnggu sy , smpai satu mse kite kawin nak ? 
Nadia : hahahaha , gatal sngguh mister Aiman nie , lmbt lagi encik oi..
Aiman : ta sala merancang ... 
Nadia : what ever ... 
Aiman : ele kerek ! lpz 10 thun , kite jmpe kat mall pekan .. first outing kite kluar same2 . oke 25 0ktober sepuluh thun akn dtg ...
Nadia : oke set , awk 27 sy 26 . oke ...



termeterailah satu perjanjian ... pada thun seterusnye , Aiman mlnjutkan plajaran ke perancis dlm jurusan architecture , tahun sterusnye , Nadia pula mlnjutkn plajaran di india dlm bidang medik ...

sepuluh tahun sudah berlalu , Aiman sudah mnjdy arkitek yg tersohor dan Nadia juge sudah mnjdy doktor pakar ... ya ! hari ini adalah 25 oktober , masing2 menuju ke tempat yg d jnji kan ... Aiman snggup mnolak plihan mummynye demi jnji nye kpd Nadia .. Nadia juge turut mnhan telinge mndgr bebelan mamanye menyuruh die berkahwin , demi jnjinye dy msih mmbujang .. masing2 tiba srentak tetapi berlainan parking .. Nadia ase berdebar krne tlah lme tidak bertemu dgn Aiman .. Aiman msih sperti dulu , stay cool.. krne dy percye kan Nadia... sperti di jngke mereke bertemu , Aiman tersenyum dan senyuman nye masih sperti dulu menenangkan aty Nadia , 

Aiman : cari siapa ye miss ? (senyum nakal)
Nadia : Mr. Aiman Asyraf arkitek tersohor , :) sy na buat sebuah rumah impian . encik nmpk die ?
Aiman : ha dy ade ckp tadi , die mncri DR. Nadia Syarwanis sbb die ade mslah aty .
Nadia : serius ? knp ye dgn aty dy ?
Aiman : aty die trkne panahan cupid 
Nadia : da lahh jgn na merepekk , hahaha 
Aiman : na kawin ngn sy ta ? 
Nadia : wohoh ! solan cepumas tuh ! tade soalan lagi direct ke ? 
Aiman : tak cukup direct ke tuh ? haha
Nadia : ta romantiklah awak nie ..
Aiman : lau na romantik lpz kawin lahh , heeee~
Nadia : eeewwww~ scary sngguh ayt .. haha , 
Aiman : so how ? trime ta ?
Nadia : awk tenga lamar sy ke nie ? hahah
Aiman : ye miss Nadia .. 
Nadia : okey ..
AIman : okey ?
Nadia : ya , okey ~
Aiman : tenx syg ~ ta sie2 , sy tnggu sepluh thun .. jum.. 
Nadia : gy mne ? 
Aiman : special place .. 


akhirnye mereke di ijab kabulkan , dan alhamdulilah keluarge masing2 dpt mnerime dgn aty yg terbuke , pde ary prtme mereke terlnggar dan mmbwe mereke ke jinjang pelamin , sesungguhnye kebahagian , jdoh dan cinta itu ade di mne2 mgkin di depan mate kite mgkin kite ta seda . kalau jodoh yg jauh , da jodoh kan ... the end .. Assalamualaikum ...